[O1] Prośba do użytkowników AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • simekdg
    Classic
    • 2010
    • 26

    [O1] Prośba do użytkowników AEE

    Zamieszczone przez janusz35
    Umówiłem się na standardowy serwis klimy czy to wystarczy?
    jeżeli powodem jest już zbyt niski poziom czynnika - to wystarczy. Poniżej wartości min. klima po prostu się nie włącza - dobiją czynnika i będzie OK. Jeżeli jednak do niskiego poziomu czynnika w międzyczasie doszło jeszcze coś - to witamy w klubie .
  • gregor6
    Rider
    • 2008
    • 488
    • Volkswagen

    #2
    [O1] Prośba do użytkowników AEE

    Mam małą prośbę. Czy ktoś z kolegów użytkujących Octavię z silnikiem AEE wie, lub może zmierzyć, przy jakich obrotach włącza się Wam ładowanie :?:

    Komentarz

    • krzychaugust
      Drive
      • 2008
      • 40

      #3
      Ładowanie aku powinno być już na wolnych obrotach ok.14,4V

      Komentarz

      • gregor6
        Rider
        • 2008
        • 488
        • Volkswagen

        #4
        Zamieszczone przez krzychaugust
        Ładowanie aku powinno być już na wolnych obrotach ok.14,4V
        U mnie włącza się dopiero przy 2000obr dlatego chciałem się dowiedzieć kiedy włącza się u Was. Sprawdzałeś może miernikiem, czy zaraz po odpaleniu masz już ładowanie, czy musisz najpierw nadepnąć na gaz :?:

        Komentarz

        • krzychaugust
          Drive
          • 2008
          • 40

          #5
          Sprawdzałem zaraz po odpaleniu auta bez dodawania gazu.
          Jak spadną ci obroty z 2000 do wolnych to nie ładuje?

          Komentarz

          • gregor6
            Rider
            • 2008
            • 488
            • Volkswagen

            #6
            Jak spadną ci obroty z 2000 do wolnych to nie ładuje?
            Ładuje, tylko czy rozpoczęcie ładowania dopiero przy 2000obr to nie za późno. Zastanawiam się czy mam walnięty alternator a jeżeli już to co w nim jest walnięte.

            Komentarz

            • krzychaugust
              Drive
              • 2008
              • 40

              #7
              Może chodzi o tzw. wzbudzenie alternatora,ale jak ono powinno działać to nie wiem!

              Komentarz

              • gregor6
                Rider
                • 2008
                • 488
                • Volkswagen

                #8
                Nie mam pojęcia jak to się nazywa ale generalnie chodzi o to przy jakich obrotach włącza się ładowanie. Czy macie ładowanie zaraz po odpaleniu samochodu nie dotykając gazu, czy dopiero po dodaniu gazu. Jeżeli ktoś może to sprawdzić z miernikiem to byłbym ogromnie wdzięczny Zastanawiam się, czy mam strzelony alternator czy też nie. Kiedyś już zgasła mi kontrolka od ładowania (pisałem o tym na forum) i już się nie zapaliła a teraz coś mi się wydaje, że to wzbudzenie alternatora powinno być przy niższych obrotach. Chciałem to skonfrontować z jakimś innym silnikiem AEE

                Komentarz

                • krzychaugust
                  Drive
                  • 2008
                  • 40

                  #9
                  Jutro sprawdzę jeszcze raz to dam znać .

                  [ Dodano: Pon 01 Lut, 10 21:33 ]
                  Początek wytwarzania prądu w alternatorach 70A następuje przy 1150obr/min a 90A i 120A przy 1200obr.min .

                  Tekst pochodzi z książki "SAM NAPRAWIAM SKODA OCTAVIA"

                  Komentarz

                  • zgucio
                    Rider
                    • 2007
                    • 691

                    #10
                    gregor6, mi po odpaleniu świeci się czasem kontrolka od ładowania wystarczy wtedy tylko przygazować do 2000 tyś obr i gaśnie. Nie zawsze tak jest w sumie 50:50

                    jeśli nie świeci ci sie cały czas kontrolka to wszystko jest OK u mnie po zapaleniu gdy nie świeci sie kontrolka łądowanie jestcoś koło 14

                    sprawdź czy u ciebie po dodaniu i puszczeniu gazu jest ładowanie jeśli jest to ok jeśli nie to trzeba robić alternator koszt w granicach 300zł

                    dodam, że u mnie ta kontrolka zaczęła się świecić po odpaleniu 2 lata temu mechanik wtedy powiedział że jak gaśnie to jeździć. Prze zte 2 lata nie było żadbych problemów i aku nie pada
                    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                    Komentarz

                    • gregor6
                      Rider
                      • 2008
                      • 488
                      • Volkswagen

                      #11
                      Zamieszczone przez krzychaugust
                      Początek wytwarzania prądu w alternatorach 70A następuje przy 1150obr/min a 90A i 120A przy 1200obr.min .
                      Właśnie też t wyczytałem i zacząłem się zastanawiać czemu u mnie jest inaczej. Jak możesz, to sprawdź namacalnie jak to jest u Ciebie.
                      Zamieszczone przez zgucio
                      jeśli nie świeci ci sie cały czas kontrolka to wszystko jest OK
                      U mnie nie świeci już wcale :diabelski_usmiech Nawet po przekręceniu kluczyka i nie odpalaniu auta. Generalnie zgasła kiedyś i tyle :diabelski_usmiech
                      Zamieszczone przez zgucio
                      sprawdź czy u ciebie po dodaniu i puszczeniu gazu jest ładowanie
                      Włącza się po przekroczeniu 2000obr i już zostaje :lol: Chodzi właśnie o to po przekroczeniu ilu obrotów zaczyna się ładowanie

                      Komentarz

                      • zgucio
                        Rider
                        • 2007
                        • 691

                        #12
                        gregor6, sparwdziłem rano i jak kontrolka się świeci to wystarczy przekroczyć 2000 obr wtedy kontrolka gaśnie i na biegu jałowym ładowanie już zostaje, jak kontrolka sie nie zapali to łądowanie jest i nie trzeba pobudzać alternatora

                        Zamieszczone przez gregor6
                        mnie nie świeci już wcale Nawet po przekręceniu kluczyka i nie odpalaniu auta. Generalnie zgasła kiedyś i tyle
                        to musisz to sprawdzić bo nie będziesz wiedział kiedy cąłkiem ładowanie ci padnie, w liczniku jest dioda więc mało prawdopodobne żeby sie spaliła ale nigdy nic nie wiadomo. Kontrolke w liczniku możesz sam spradzić jak będzie dobra to jeź do jakiegośelektryka i niech obejrzy przewody przy alternatorze.
                        ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                        JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                        Komentarz

                        • smug
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 160

                          #13
                          U mnie ładowanie jest od razu po odpaleniu silnika coś ponad 14 V.

                          Wiem że jak się świeci kontrolka aku po odpaleniu, to albo brak ładowania (czyli coś nie tak :lol: ) albo słaby aku.


                          Pozdrawiam
                          Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                          Komentarz

                          • krzychaugust
                            Drive
                            • 2008
                            • 40

                            #14
                            Dziś sprawdziłem jak to u mnie działa, ładowanie mam zaraz po odpaleniu auta, niezależnie czy ciepły, czy zimny.Zimny obr. ok 1200 na ssaniu i 14,52V przez chwilę później spada do 14,3V ,przy rozruchu ciepłego silnika bez dotykania pedału gazu obr. skaczą do 1500 następnie opadają do ok.850 i ładowanie jest od razu nie muszę przegazowywać.

                            Komentarz

                            • RS
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 238

                              #15
                              Ładowanie jest zaraz po odpaleniu auta we wszystkich samochodach ( sic! przepraszam PF 126 p -wersja z prądnicą ( ok 1977 r ) ma inaczej )
                              Jezeli nie gaśnie kontrolka ładowania tzn jest problem albo z alternatorem, albo z upływem prądu . Ładowanie jest zawsze stale ( bez względu na obroty - no moze sie troche wachać 0,1V max ) po to jest regulator napiecia . Moze być to problem albo ze szczotkami lub lużnym przewodem ( upływ prądu ) Sprawdż połaczenia i psiknij w szczeliny alternatora jakis " electric cleaner " oczywiscie zanim uruchomisz silnik odczekaj aż odparuje

                              Komentarz

                              • gregor6
                                Rider
                                • 2008
                                • 488
                                • Volkswagen

                                #16
                                Zamieszczone przez RS
                                Jezeli nie gaśnie kontrolka ładowania tzn jest problem albo z alternatorem, albo z upływem prądu
                                U mnie kontrolka nie świeci już wcale. Kiedyś zaczęła przerywać a od jakiegoś czasu już nie świeci.
                                Zamieszczone przez RS
                                Sprawdż połaczenia
                                Sprawdzałem i wydają się ok.

                                Dzięki wszystkim za pomoc. Wszystko wskazuje na to, że alternator mam uszkodzony. Szczęście w nieszczęściu, że do naprawy można z tym jeździć.

                                Komentarz

                                • paweld
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 144

                                  #17
                                  Może być jeszcze jeden niewielki problem. Sprawdź czy nie masz przerwanego kabelka który dochodzi do alternatora od strony centralnego komp.

                                  U mnie ten przerwany kabelek (wzbudzanie ładowania) spowodował kilka razy rozładowanie akumulatora.
                                  Gdy ten kabelek od wzbudzania jest przerwany to wzbudzenie ładowania następuje dopiero w okolicach 2000rpm.
                                  .:SKODOVKA-CLUB:.
                                  F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
                                  .:KREWNIACY:. 0 Rh+

                                  Komentarz

                                  • gregor6
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 488
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    Sprawdzałem ten kabel od alternatora do pierwszej wtyczki - jest ok. Później kabel chowa się w milionie innych kabli i nie mam pojęcia gdzie jest jego drugi koniec. Jeżeli ktoś wie gdzie on biegnie od wtyczki koło akumulatora to byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź.

                                    Komentarz

                                    • smug
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 160

                                      #19
                                      Zamieszczone przez gregor6
                                      Wszystko wskazuje na to, że alternator mam uszkodzony. Szczęście w nieszczęściu, że do naprawy można z tym jeździć.


                                      Jeździć można, tylko troche szkoda akumulatora :?

                                      Pozdrawiam
                                      Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                                      Komentarz

                                      • gregor6
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 488
                                        • Volkswagen

                                        #20
                                        Zamieszczone przez smug
                                        troche szkoda akumulatora
                                        Nawet nie, bo po odpaleniu zaczynam od podniesienia obrotów do 2000 :diabelski_usmiech

                                        I jeszcze raz prośba. Jeżeli ktoś wie jak biegnie ten kabelek od wtyczki koło akumulatora dalej to proszę o kontakt

                                        [ Dodano: Sro 03 Lut, 10 13:52 ]
                                        Jestem właśnie po konsultacji z zaprzyjaźnionym elektrykiem. Wszystko wskazuje na to, że problem mam taki jak paweld. Mało prawdopodobne jest, że spaliła się dioda w kontrolce od ładowania. Pozostaje teraz znaleźć miejsce w którym przerwany jest kabel.
                                        paweld, pamiętasz może w którym miejscu miałeś przerwany kabel :?:

                                        Komentarz

                                        • paweld
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 144

                                          #21
                                          tak jak pisałem zrobię zdjątko i wysle .
                                          u mnie to było na szczęście w widocznym miejscu (przy samej wtyczce, więc dosztukowałem i po problemie). Pamietaj żeby nie dać za grubego :-)
                                          .:SKODOVKA-CLUB:.
                                          F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
                                          .:KREWNIACY:. 0 Rh+

                                          Komentarz

                                          • gregor6
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 488
                                            • Volkswagen

                                            #22
                                            Ja coś się obawiam, że nie będzie to w widocznym miejscu Przeglądałem dzisiaj kable te, które są w moim zasięgu ale nic nie znalazłem. Rozebrałem nawet podszybie, ale też nic podejrzanego tam nie znalazłem (może poza wspomnieniem jesieni ) Elektryk poradził mi, żeby zanim z tym zrobię, podłączyć pod alternator żarówkę, wtedy będzie normalnie się wzbudzał. Problem w tym, że nie bardzo mam pojęcie jakiej mocy ma być ta żarówka :?:

                                            I jeszcze jedno pytanko. Wie ktoś może czy i ewentualnie jak sprawdzić kontrolkę czy przypadkiem nie miałem aż tyle szczęścia, że się spaliła :?: Jest na to jakiś sposób, np. VAGiem :?:

                                            Komentarz

                                            Pracuję...